Вступ



                                                                      ВСТУП
                                                                                 Успіх у навчанні – єдине джерело
                                                                                 внутрішніх     сил     дитини,    що
                                                                                 народжує енергію для подолання
                                                                                 труднощів   і   бажання   вчитися.
                                                                                                      В.О. Сухомлинський
Проблема розвитку та створення навчальної мотивації учнів не є новою. Але зараз необхідність розвитку мотиваційної сфери школярів набуває особливого значення. Це пов’язано з об’єктивно існуючими суперечками. З одного боку, на сучасному етапі перед школою стоїть задача: формування у дітей прийомів самостійного пошуку знань та розвиток активної життєвої позиції. З іншого боку, ми все частіше чуємо, що сучасні учні не хочуть вчитися.       Чому виникла дана суперечка? Найчастіше небажання дітей навчатися  - це своєрідний протест, який викликано консервативним підходом до навчання, де учень - лише «елемент» навчального процесу.
А сучасна дитина, яка виросла в умовах демократичного суспільства, усвідомлює себе особистістю, чекає визнання цього факту, прагне до свободи вибору в усіх сферах свого життя, у тому числі і в процесі навчальної діяльності. Бажання вчитися у сучасного школяра не зявиться в результаті примушування та надання наказів. Це може бути тільки тоді, коли зявляється внутрішнє  прагнення до пізнання. Іншими словами, без   усвідомленої навчальної мотивації не буде діяльності, без діяльності – не буде результату.                                  
 Аналіз педагогічної і психологічної літератури свідчить, що велику увагу мотиваційному аспекту приділяли вже давно (С.Л.Рубінштейн, О.М.Леонтьєв, Л.І.Божович, О.Г.Ковальов, Г.С.Костюк, В.С.Мерлін, В.О.Сухомлинський, І.О.Синиця та інші).
Молодший шкільний вік сприятливий для того, щоб закласти основу для вміння вчитися, так як вчені вважають, що результати діяльності людини на 20-30 % залежать від інтелекту, на 70-80% - від мотивації.                             
  Ось чому проблема розвитку мотиваційної сфери учнів на сучасному етапі дуже актуальна.                                                                                            
   Предмет дослідження -  дидактичні та методичні основи, які сприяють підняттю   мотивації на уроках у початкових класах.                                        
 Мета дослідження – проаналізувати ефективність використання на уроках у початкових класах різні форми та методи роботи  з метою підвищення навчальної мотивації.      
            Об’єкт дослідження - процес   розвитку    мотиваційної  сфери    молодших школярів під час навчально-виховного процесу.                                           
          Гіпотеза: у зв’язку з підвищенням мотивації до навчання  у школярів формуються вміння вчитися, активізується пізнавальна діяльність.       

Немає коментарів:

Дописати коментар