ВИСНОВКИ
У
даному класі були проведені дослідження з використанням методики І.Лусканової
«Вивчення шкільної мотивації» у вересні 2020 року та у жовтні 2021 року.
Виходячи з результатів досліджень, можна зробити висновок, що високий рівень
мотивації навчальної діяльності в 2 класі підвищився на 13%, вище середнього – 13
%, зовнішня мотивація – 2%, а низького рівня зовсім не стало. (додаток 10)
Підсумовуючи викладене, можна зробити висновок, що
цілеспрямоване та систематичне використання вищезазначених методів і прийомів,
які сприяють підвищенню навчальної мотивації у молодших школярів зміцнює
бажання дітей оволодівати знаннями і формує стійкий інтерес до навчальних
предметів, а також розвиває вміння використовувати набуті знання на практиці, у власному житті (додаток 11,
12, 13, 14, 15, 16, 17) .
РЕКОМЕНДАЦІЇ
ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇЇ В УЧНІВ
1. Зробіть мету уроку метою учнів:
- поясніть важливість теми уроку для учнів;
- нагадайте про задачі протягом уроку.
2. Сформулюйте мету, орієнтуючись на потреби та інтереси учнів.
3. Відповідально ставтесь до організації уроку:
- почніть урок із запису плану на дошці;
- розбийте урок на етапи, підводьте підсумки кожного етапу уроку та уроку.
4. Під час розвитку мотиву досягнення орієнтуйте учнів на самооцінку діяльності:
- запитуйте у дитини: «Ти задоволений результатом»?», замість оцінки – «Ти добре впорався».
5. Якомога частіше ставте учнів у ситуацію вибору:
- пропонуйте дітям самим обрати для себе рівень складності завдань.
6. Допомагайте дітям ставити перед собою реалістичні задачі.
7. Допомагайте учням бути відповідальними за свої успіх та прорахунки:
- після виконання завдань попросіть учнів розказати, що виявилось особливо важким і як вони з цим упорались.
8. Створіть ситуацію успіху досяжною для кожного учня:
- обирайте такі завдання, при виконанні яких учні частіше досягають успіхів, ніж невдач;
- якщо в учнів виникають проблеми, розділіть матеріал на малі частини.
9. Робіть урок більш привабливим і цікавим.
10. Пов’язуйте навчальну інформацію з життєвим досвідом школярів:
- під час введення нової теми спитайте дітей, що їм відомо про цю проблему, які ідеї і асоціації виникають у них;
- подавайте інформацію у формі проблеми чи проблемного питання.
11. Уникайте небажаних наслідків своїх учительських очікувань:
- будьте особливо обережними зі слабкими учнями, підказуйте їх, хваліть за правильні відповіді;
- контролюйте свою поведінку, чи не стоїте ви сторонньо від деяких учнів?
12. Зробіть основні правила і вимоги зрозумілими.
13. Не посилюйте напруги ситуації:
- не самоутверджуйтесь за рахунок учнів;
- не використовуйте образливі вирази, сарказм, зневажливі жести;
- не порівнюйте учнів один з одним, не залучайте до конфлікту інших учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар